Hlavní stránka | Registrace uživatele | Stanovy spolku | O nás | Kontakt
 HledatMapa stránek
Občanské sdružení Nad Drahaňským údolím Nad Drahaňským údolím, z.s.
U jízdárny 1136/7
184 00 Praha - Dolní Chabry
O problému | 10 důvodů | Jak pomoci? | UR 518-519 | Petice za rozumné řešení okruhu kolem Prahy Registrováno: 446 uživatelů.

TÉMA

Silniční okruh Silniční okruh

Paralelní dráha Paralelní dráha

Elektrárna Čimice Elektrárna Čimice

Centrum Palmovka Centrum Palmovka

Krajina a příroda Krajina a příroda

Územní plánování Územní plánování

Občanská sdružení Občanská sdružení

Ostatní Ostatní

Zprávy odjinud Zprávy odjinud

RUBRIKY

Aktuality Aktuality

Akce Akce

Monitoring médií Monitoring médií

Tiskové zprávy Tiskové zprávy

Otevřené dopisy Otevřené dopisy

Dokumenty Dokumenty

Dopisy občanů Dopisy občanů

Letáky Letáky

Mapy - plány Mapy - plány

Petice Petice

Legislativa Legislativa

Odkazy Odkazy

Fotografie Fotografie

Video Video

Dokumenty o.s. Nad Drahaňským údolím Sdružení NDÚ


Informace na portálu magistrátu jsou zkreslené

Pražský deník | 8.7.2008 | rubrika: Čtenář - reportér | strana: 8

Na portálu Magistrátu hlavního města Prahy jsou pod kapitolou Pražský okruh uvedeny informace, které jsou přinejlepším velmi zastaralé, hrubě zkreslující a dokonce i nepravdivé. Zásadní zkreslení vzniká tím, že se používají zastaralá data a srovnávají se neodpovídající řešení.

Neustále se srovnává varianta J s variantou Ss (delší), u které chybí most spojující oba břehy Vltavy v Sedlci. Tento spoj je totiž pro vnitřní pražskou dopravu asi o tři kilometry kratší než vychvalovaná jižní varianta. Navíc má sloužit výhradně pražské dopravě bez míšení s tranzitem.

Protože je to trasa v kompetenci magistrátu, nebyla kdysi zahrnuta do vyhodnocovacích studií (ÚDI). Z toho nyní magistrát těží při klamání občanů.

Srovnávání emisí způsobených provozem na hypotetických variantách Ss a J je v rámci chyb modelování stejné i při absenci mostu v Sedlci. Lepší by tedy byla varianta severní se započítáním tohoto mostu.
Dosadit modelový výpočet tohoto řešení se nikdo neodváží, protože by to zcela zničilo koncepci jižní varianty. „Chyba na začátku“ se samozřejmě projevuje v tabulkách a v údajích z nich vypočtených.
Jako problém však vnímám to, že nejde o „chybu na začátku“, ale o úmysl dezorientovat občany, aby se přiklonili k variantě, která byla pro Prahu pokrokem. Jenže před druhou světovou válkou! Toto řešení již dnes nereflektuje rozvoj města v této oblasti.

Náklady na variantu J se odhadují na sumu přesahující 28 miliard korun. Severní varianta je stále asi o 4 miliardy levnější. A to i se započtením nákladů na stavbu mostu v Sedlci! Ve srovnávací cenové tabulce je započítána stavba mostu, ale dopravní a emisní důsledky stavby nejsou při srovnáních zahrnuty.
Studie firmy Matt MacDonald dokazuje, že obě stavby by mohly být dokončeny ve stejné době. Nelze srovnávat ani hypotetické spotřeby paliva nebo dobu strávenou v autě. I v těchto případech se totiž nepočítá se zkratkou přes Sedlec.

Minimálně od roku 2002, kdy byl schválen dopad stavby na životní prostředí (EIA), bylo známo, že severní varianta je lepší. EIA ji doporučila ke stavbě přednostně, a to s podmínkou průchodnosti okolo Ústavu jaderného výzkumu v Řeži a kolem Větrušické rokle. Ukázalo se, že tyto podmínky jsou splněny. I přes písemný slib ministra dopravy Řebíčka starostovi Suchdola Hejlovi, že se bude podporovat varianta Ss, se stále prosazuje technicky, dopravně a finančně horší varianta.

Pavel Beneš, zastupitel MČSuchdol

Region| Střední Čechy

NDU z.s.,
2008-07-08
přečteno 2167x

[Zpět]

UŽIVATEL

Uživatel: Heslo:


Občanské sdružení Nad Drahaňským údolím

Facebook-občanského sdružení Nad Drahaňským údolím
MČ Dolní Chabry-Oficiální stránky MČ Dolní Chabry
MČ Suchdol-Oficiální stránky MČ Suchdol
Nerwy.cz-NeRWY / Ne letecký hluk na severu Prahy
Zeleni-Strana zelených v Praze 8
Praguewatch.cz-Praha pod lupou
Hlavní stránka | Registrace uživatele | Stanovy spolku | O nás | Kontakt
Copyright©2025 Hana Francová - FlexyWEB TOPlist