Hlavní stránka | Registrace uživatele | Stanovy spolku | O nás | Kontakt
 HledatMapa stránek
Občanské sdružení Nad Drahaňským údolím Nad Drahaňským údolím, z.s.
U jízdárny 1136/7
184 00 Praha - Dolní Chabry
O problému | 10 důvodů | Jak pomoci? | UR 518-519 | Petice za rozumné řešení okruhu kolem Prahy Registrováno: 446 uživatelů.

TÉMA

Silniční okruh Silniční okruh

Paralelní dráha Paralelní dráha

Elektrárna Čimice Elektrárna Čimice

Centrum Palmovka Centrum Palmovka

Krajina a příroda Krajina a příroda

Územní plánování Územní plánování

Občanská sdružení Občanská sdružení

Ostatní Ostatní

Zprávy odjinud Zprávy odjinud

RUBRIKY

Aktuality Aktuality

Akce Akce

Monitoring médií Monitoring médií

Tiskové zprávy Tiskové zprávy

Otevřené dopisy Otevřené dopisy

Dokumenty Dokumenty

Dopisy občanů Dopisy občanů

Letáky Letáky

Mapy - plány Mapy - plány

Petice Petice

Legislativa Legislativa

Odkazy Odkazy

Fotografie Fotografie

Video Video

Dokumenty o.s. Nad Drahaňským údolím Sdružení NDÚ


ČT 1: Komise ministerstev dopravy a životního prostředí schválila jižní variantu pražského okruhu

ČT 1 | 4.9.2008 | 18:00 | pořad: Události v regionech - Praha

http://www.ceskatelevize.cz/

Jan HRUBEŠ, moderátor
--------------------
Komise ministerstev dopravy a životního prostředí schválila, jako jedinou možnost, jižní variantu pražského okruhu u Suchdola. Stejně rozhodl i pražský magistrát, když v pátek vydal územní rozhodnutí. S jižní variantou ale nesouhlasí jednak blízké městské části, ale i dlouhodobě ministerstvo životního prostředí. Ve studiu je právě teď se mnou Lucie Komňacká, která se tomuto tématu věnuje. Lucko, hezký večer. Co přesvědčilo nakonec komisi, že prosadila onu jižní variantu?

Lucie KOMŇACKÁ, redaktorka
--------------------
Hezký večer. Na začátek je potřeba říct, že ten spor, kudy vlastně vést severozápadní část toho pražského obchvatu, se táhnou už osm let. A protože se kraj, obce a ministerstvo nemůžou dlouhodobě shodnout, tak právě proto vláda zřídila tady tuto odbornou komisi. Ta byla složená z odborníků, převážně vysokoškolských profesorů a podobně, no, a ti měli vybrat mezi jižní a severní variantou. Nakonec jako lepší a tu výhodnější vybrali variantu jižní, která by měl vést v úseku Ruzyně-Březiněvec, no, a tím vlastně propojit R7 na Kladno a dálnici D8 na Teplice. Jejich argument byl ten, že pro odklon dopravy z centra Prahy je ta jižní varianta výhodnější, navíc má oporu v územním plánu a prosazuje ji také většina středočeských obcí. Ovšem proti této variantě velmi důrazně protestují pražské městské části, třeba Suchdol nebo Dolní Chabry, no a proč, tak to se podívejme v reportáži.

redaktorka
--------------------
Magistrát i komise říkají, severozápadní obchvat je možný pouze jižní variantou. Pro Suchdol a Dolní Chabry je to nepřijatelné. Tisíce aut by projížděly lidem přímo pod okny. Na tomto místě by měl stát portál tunelu přivaděče Rybářka. Jen pár metrů od nových bytových domů.

Petr HEJL, starosta, Městská část Praha-Suchdol /nezávislý/
--------------------
Jižní varianta je, je neekonomická, díky těm tunelům je o deset miliard dražší, pak je v rozporu vlastně s evropskými směrnicemi, protože prochází přes zastavěný území, je nebezpečná.

Petr MOOS, člen odborné komise, děkan, Fakulta dopravní, ČVUT
--------------------
Bylo konstatováno, že rizika realizace spojená se severní variantou, jsou podstatně vyšší, protože nemá ta varianta tu oporu v územním plánu.

redaktorka
--------------------
Další argument pro rozhodnutí komise, severní trasa nic neřeší, Praha by dál zůstávala zahlcená kamiony. Jižní varianta na sebe lépe naváže tranzitní dopravu.

Petr HEJL, starosta, Městská část Praha-Suchdol /nezávislý/
--------------------
Ty materiály, který Ředitelství silnic a dálnic jaksi připravilo pro tu komisi, tak byly dělaný účelově, tendečně.

Petr MOOS, člen odborné komise, děkan, Fakulta dopravní, ČVUT
--------------------
My jsme neshledali žádné důvody k tomu, abychom pochybovali o materiálech, které jsme měli. Jak o variantě S, tak o variantě J.

redaktorka
--------------------
Komise složená z odborníků jmenovaných jak ministerstvem dopravy, tak životního prostředí, vybrala jižní variantu i přesto, že ministerstvo životního prostředí proti ní dlouhodobě protestuje.

Jan HRUBEŠ, moderátor
--------------------
A co na rozhodnutí komise říká ministerstvo životního prostředí, které je dlouhodobě právě proti té jižní variantě? Jaká bude jeho reakce, dá se to předpokládat?

Lucie KOMŇACKÁ, redaktorka
--------------------
Ministerstvo životního prostředí tvrdí, že ta jižní varianta je v rozporu se zákonem i evropskou směrnicí o posuzování vlivu stavby na životní prostředí a jako reakce ministr životního prostředí už požádal o schůzku primátora Béma. V nejbližších dnech by se tedy tito dva měli sejít a všechno ještě osobně projednat.

Jan HRUBEŠ, moderátor
--------------------
A dá se říct, kdy by se mohlo začít se stavbou, když už je k dispozici územní rozhodnutí?

Lucie KOMŇACKÁ, redaktorka
--------------------
Ředitelství silnic a dálnic by chtělo s výstavbou toho okruhu začít už v první polovině roku 2010, ale reálné je to pouze v případě, že by se proti tomu územnímu rozhodnutí magistrátu nikdo neodvolal. Už teď je ale jasné, že minimálně starostové Suchdola, Dlouhých Chaber se určitě odvolají a tím pádem teda se dá očekávat zpoždění stavby o několik let, protože se celá věc bude projednávat ještě u soudu.

Jan HRUBEŠ, moderátor
--------------------
Lucie Komňacká. Díky za informace a návštěvu ve studiu.

NDU z.s.,
2008-09-05
přečteno 2404x

[Zpět]

UŽIVATEL

Uživatel: Heslo:


Občanské sdružení Nad Drahaňským údolím

Facebook-občanského sdružení Nad Drahaňským údolím
MČ Dolní Chabry-Oficiální stránky MČ Dolní Chabry
MČ Suchdol-Oficiální stránky MČ Suchdol
Nerwy.cz-NeRWY / Ne letecký hluk na severu Prahy
Zeleni-Strana zelených v Praze 8
Praguewatch.cz-Praha pod lupou
Hlavní stránka | Registrace uživatele | Stanovy spolku | O nás | Kontakt
Copyright©2025 Hana Francová - FlexyWEB TOPlist