Hlavní stránka | Registrace uživatele | Stanovy spolku | O nás | Kontakt
 HledatMapa stránek
Občanské sdružení Nad Drahaňským údolím Nad Drahaňským údolím, z.s.
U jízdárny 1136/7
184 00 Praha - Dolní Chabry
O problému | 10 důvodů | Jak pomoci? | UR 518-519 | Petice za rozumné řešení okruhu kolem Prahy Registrováno: 446 uživatelů.

TÉMA

Silniční okruh Silniční okruh

Paralelní dráha Paralelní dráha

Elektrárna Čimice Elektrárna Čimice

Centrum Palmovka Centrum Palmovka

Krajina a příroda Krajina a příroda

Územní plánování Územní plánování

Občanská sdružení Občanská sdružení

Ostatní Ostatní

Zprávy odjinud Zprávy odjinud

RUBRIKY

Aktuality Aktuality

Akce Akce

Monitoring médií Monitoring médií

Tiskové zprávy Tiskové zprávy

Otevřené dopisy Otevřené dopisy

Dokumenty Dokumenty

Dopisy občanů Dopisy občanů

Letáky Letáky

Mapy - plány Mapy - plány

Petice Petice

Legislativa Legislativa

Odkazy Odkazy

Fotografie Fotografie

Video Video

Dokumenty o.s. Nad Drahaňským údolím Sdružení NDÚ


MF Dnes: Rath chystá vlastní obchvat Prahy

Mladá fronta DNES | 26.10.2009 | rubrika: Střední Čechy | strana: 1 | autor: MARTINA KLAPALOVÁ

Středočeský kraj podle hejtmana začal pracovat na projektu

Střední Čechy - Středočeský hejtman David Rath (ČSSD) umí překvapit. Ve chvíli, kdy stát má potíže s dokončením dálničního obchvatu kolem Prahy, který spojí brněnskou D1 a plzeňskou D5, a jehož otevření v příštím roce se zpozdí minimálně o čtyři měsíce, Rath plánuje jiný obchvat kolem Prahy.

A jak potvrdil MF DNES, kraj pod jeho vedením už začal pracovat na projektu. „Středočeský kraj již zpracovává možnou trasu čtyřproudé rychlostní komunikace, která by přemostila Vltavu mezi Kralupy a Libčicemi nad Vltavou. Projekt zpracováváme tak, aby nezasahoval do života žádné středočeské obce, ale naopak aby se stovkám z nich ulevilo od nadměrné nákladní dopravy, která je nyní zatěžuje,“ sdělil Rath.

Svůj návrh prosazoval marně To je velké překvapení. Středočeský hejtman totiž loni na podzim marně prosazoval, aby silničáři a pražský magistrát přehodnotili trasování pražského silničního obchvatu a vedli ho takzvanou severní variantou. Neuspěl a už tehdy prohlásil, že pokud obchvat povede jižní variantou, postaví „vlastní“.

Jeho výroky však nikdo nebral příliš vážně. Byly tehdy chápány spíš jako snaha provokovat politické protivníky z ODS - tedy pražského primátora Pavla Béma a Rathova předchůdce Petra Bendla, který stejně jako Praha podporoval jižní variantu obchvatu kolem Prahy.

Jenže David Rath to patrně myslí vážně. „Tato komunikace by spojila ruzyňské letiště, slánskou rychlostní komunikaci s letištěm ve Vodochodech a s ústeckou dálnicí. Současně by vyřešila obchvat Kralup a sloužila by jako skutečný severní tranzitní okruh vedoucí úplně mimo obydlená území,“ vzkázal Rath přes svoji mluvčí Berill Maschekovou.

Podivné však je, že o tom nic nevědí ani Rathovi nejbližší kolegové v radě. „Je to úplně nová informace a blíží se to takzvanému velkému aglomeračnímu okruhu, o kterém se už několik let hovoří. Ale nic takového jsme neprojednávali,“ reagoval hejtmanův náměstek pro dopravu Robin Povšík. Podobně hovoří i další Rathův náměstek Marcel Chládek.„Žádné peníze z kapitoly regionální rozvoj na to nešly. Takže pokud šly, tak zřejmě z Regionálního operačního programu (ROP), což jde zcela mimo krajský úřad a vedení Středočeského kraje. O penězích z ROP rozhoduje regionální rada, jejímž předsedou je doktor Rath,“ uvedl Chládek.

Rath také nevysvětlil, jak si představuje financování. Zásadní přitom je, zda by okruh vedl po čtyřproudé rychlostní komunikaci, nebo dvouproudé silnici. V prvním případě se náklady řádově odhadují na desítky miliard korun a platil by je stát. Fischerova vláda však investice do nových dopravních staveb zmrazila. Peníze z rozpočtu kraje by Rath mohl použít jedině v případě, že by se jednalo o silnici druhé nebo třetí třídy.

Povšík navíc upozornil, že příprava aglomeračního okruhu potrváminimálně patnáct let. Je však nutný, protože Praha se prý tak rychle rozšiřuje, že za 20 až 30 let právě budovaný obchvat bude sloužit v podstatě jako městský okruh.
Čtěte Téma na str. D3

***

„Projekt zpracováváme tak, aby se stovkám středočeských obcí ulevilo od nadměrné nákladní dopravy.“ hejtman David Rath

NDU z.s.,
2009-10-26
přečteno 2216x

[Zpět]

UŽIVATEL

Uživatel: Heslo:


Občanské sdružení Nad Drahaňským údolím

Facebook-občanského sdružení Nad Drahaňským údolím
MČ Dolní Chabry-Oficiální stránky MČ Dolní Chabry
MČ Suchdol-Oficiální stránky MČ Suchdol
Nerwy.cz-NeRWY / Ne letecký hluk na severu Prahy
Zeleni-Strana zelených v Praze 8
Praguewatch.cz-Praha pod lupou
Hlavní stránka | Registrace uživatele | Stanovy spolku | O nás | Kontakt
Copyright©2025 Hana Francová - FlexyWEB TOPlist