TÉMA
RUBRIKY
1. Tranzitní doprava do města nepatří - dramatický nárůst tranzitujících kamiónů a s tím související zvýšený počet nehod kamionů včetně těch s nebezpečnými náklady je nepřehlédnutelný. Navíc variante J povede k nevhodnému kombinování dopravy tranzitní s dopravou místní a nelze očekávat, že takto řešený obchvat povede k zlepšení dopravní situace v Praze (vznikne nový Barandovský most).
2. Ohrožení životního prostředí - trasa je příliš blízko hustě zabydleným oblastem, obyvatelé budou obtěžováni nepřetržitým hlukem a smogem. Neumíme si představit jak se dají odhlučnit mosty, navíc údolí zvuk zesiluje. Chaberský konec draháňského údolí je uzavřený a nevětrá - už teď je vidět, co se stane když v této oblasti někdo zatopí uhlím nebo začne pálit listí. S rozvojem letecké dopravy se čekává mnohem větší průlet koridorem Ruzyně - Suchdol - Dolní Chabry - spolu s dálnicí by byly tyto městské části dvojnásobně postiženy.
3. Podstatně nižší bezpečnost provozu varianty J oproti Ss - varianta J obsahuje hned několik mostů a tunelů, které se v případě nehody či teroristického útoku mohou stát smrtící pastí, navíc u mostů je v zimě zvýšené riziko nehod zaviněné námrazou.
4. Ničení přírodních památek - trasa J prochází několika chráněnými územími či v jejich těsné blízkosti (přírodní památky Housle, Sedlecké skály, Zámky, Bohnické a Čimické údolí, dále přírodní parky Draháň-Troja a Šárka-Lysolaje).
5. Znehodnocení rekreace - trasa vede tou nejhezčí přírodou v severní části Prahy, která je využívaná na rekreaci.
6. Rozvoj komerční výstavby - zbytek přírody, kterou nezničí dálnice nikdo neuchrání před velkosklady, hypermarkety a ostatní komerční zónou.
7. Urbanistické řešení - dálnice nepřirozeně město rozetne a okrajové oblasti oddělí.
8. Zásah do vlastnických práv - vyvlastnění řady majetků, včetně rodinných domků, zničení stovek zahrádek a chat. A navíc výrazné snížení tržní hodnoty nemovitostí se dotkne každého, kdo zde bydlí.
9. Nerespektování doporučení komise EIA - stanovisko k dokumentaci EIA jednoznačně říká, že jižní trasa je přípustná pouze v případě, že severní varianta by byla prokazatelně nerealizovatelná.
10. Výrazně vyšší náročnost stavby a stavební i provozní náklady varianty J oproti Ss. - stavba varianty J se uskuteční ve složitých geologických a terénních podmínkách a vzhledem k počtu tunelů a komplikovaných mostů (3 tunely o celkové délce 2700m, 3 mostní objekty o celkové délce 1398m), výstavbě a provozu ventilace tunelu Suchdol se domníváme, že rozdíl v nákladech může být až 10 miliard Kč a výrazný rozdíl odhadujeme i v provozu.
[Zpět]
UŽIVATEL